J
I
K
A
B
شنبه 24 آذر 1397 05:46:35

اخبار و رويداد ها
24 آبان 1397 12:38:30
معاون توسعه مديريت و منابع انساني سازمان مديريت و برنامه ريزي:
افزايش رضايتمندي و حذف مراجعات به دستگاههاي اجرايي از اهداف مهم اجراي حقوق شهروندي است

معاون توسعه مديريت و منابع انساني سازمان مديريت و برنامه ريزي گفت: برنامه ريزي براي تحقق اهداف برنامه هفتم اصلاح نظام اداري شامل افزايش رضايت مندي مردم، كاهش ميزان شكايات شهروندان و بهبود شاخص سرمايه اجتماعي از مهمترين اهداف اجراي حقوق شهروندي توسط دستگاه هاي اجرايي است.

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت و برنامه ريزي، حميد حبيبي در جلسه هم انديشي با حضور210 نفر از نمايندگان ميز خدمت دستگاههاي اجرايي استان قزوين افزود: با توجه به شروع مميزي  وضعيت اجراي مصوبه حقوق شهروندي در نظام اداري و همچنين كيفيت استقرار ميز خدمت در دستگاه هاي اجرايي لازم است دستگاهها اهتمام جدي بر اجراي درست اهداف حقوق شهروندي داشته باشند.

وي ادامه داد: مسئولين حقوق شهروندي و دبيران ارزيابي بيش از 80 دستگاه اجرايي ، فرمانداري ، بخشداري ، شهرداري ، بانك و بيمه و موسسات مردم نهاد ضمن آشنايي با قوانين و بخشنامه هاي جديد بايد راهكارهاي اجرايي استقرار ميز خدمت تبيين شده را در خصوص نحوه اجرا ، بازرسي و ارزيابي را در دستگاه خود اجرايي كنند..

حبيبي در ادامه بر روند پيگيري طرح تكريم ارباب رجوع از سال 1381 تاكنون و حقوق شهروندي در برنامه هاي اصلاح نظام اداري، بر شمول كليه دستگاه هاي اجرايي استان موضوع ماده 5 قانون مديريت خدمات كشوري در پياده سازي مصاديق 11 گانه حقوق شهروندي و محوريت مفاهيم عدالت محوري، رعايت انصاف در ارائه خدمت و قانون مداري؛ كارآمدي و پاسخگويي براي سنجش اثربخشي اقدامات واحدهاي استاني در اجراي مصوبه تاكيد كرد.

در ادامه اين جلسه عملكرد دستگاه هاي در پياده سازي و اجراي مصوبه و استقرا ميز خدمت در دوره عملكرد سال 1396 تبيين و اقدامات انجام شده براي ارتقاي اثربخشي برنامه ها تشريح شد.


نسخه قابل چاپ
Powered by Tetis PORTAL