اخبار و اطلاعيه ها
20 فروردين 1398 13:23:31
معاون هماهنگي و برنامه بودجه سازمان مديريت و برنامه ريزي استان:
سامانه دادور راه اندازي شد

 

دريافت بروشور و راهنماي سامانه دادور

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت و برنامه ريزي استان قزوين؛ علي رحماني گفت: سامانه دادور براي دريافت، انعكاس، پيگيري و رسيدگي به شكايات متقاضيان صدور مجوزهاي كسب و كار راه اندازي شده است.

وي هدف اين سامانه را شناسايي و تكميل چرخه درخواست و صدور مجوز بيان كرد و افزود: اين سامانه ضمن شناسايي گلوگاه هاي آسيب زا و شناسايي عوامل مخل روند ارايه خدمت، زمينه هاي افزايش اعتماد متقابل و بهبود محيط كسب و كار را نيز فراهم خواهد كرد.

معاون هماهنگي برنامه و بودجه اضافه كرد: متقاضيان ثبت شكايت مي توانند با مراجعه به درگاه اين سامانه به آدرس www.bemcenter.ir ضمن ثبت نام و احراز هويت از طريق شماره تلفن همراه و كد ملي، شكايت خود را ثبت نمايند.

رحماني اظهار داشت: ثبت شكايات در اين سامانه براي تمامي مجوزهاي درخواستي از جمله مجوز هاي موجود در سامانه و يا ثبت نشده امكان پذير است و همچنين متقاضيان مي توانند در زمينه هاي عدم پاسخگويي از سوي دستگاه اجرايي مرتبط، اخذ هزينه بيش از تعرفه مصوب موجود در پايگاه اطلاع رساني مجوزهاي كشور، عدم انطباق مدارك استعلام شده با مقررات و قوانين، عدم شفافيت لازم در پاسخ ارايه شده توسط دستگاه اجرايي مرتبط، درخواست مدارك بيش از آنچه كه در پايگاه اطلاع رساني مجوزهاي كسب و كار براي آن مجوز آمده است و ساير موارد ثبت شكايت كنند.

وي ادامه داد: متقاضيان دريافت مجوز مي توانند مرجع پاسخ دهنده به شكايات خود را از بين استانداري و يا بالاترين مقام اجرايي دستگاه متولي صدور مجوز انتخاب نمايند.

معاون هماهنگي برنامه و بودجه سازمان مديريت و برنامه ريزي استان تصريح كرد: مراجع رسيدگي كننده مكلفند حداكثر تا 7 روز كاري از تاريخ ثبت شكايت، پاسخ را اعلام كنند.

رحماني افزود: در صورت عدم اقناع متقاضيان از پاسخ ارايه شده، مي توانند ضمن تغيير مرجع پاسخگويي تا 3 بار شكايت خود را تكرار نمايند.

وي اضافه كرد:در صورت تكرار شكايت بيش از 3 بار، شكايت به صورت خودكار به همراه همه ي سوابق به مركز ملي رقابت به عنوان مرجع نهايي اعلام نظر ارسال مي شود.

علي رحماني تصريح كرد: قانونگذار نيز با درنظر گرفتن اهميت پاسخ به شكايات متقاضيان دريافت مجوز، در تبصره (1) ماده (3) قانون اصلاح مواد (1)، (6) و (7) قانون اجراي سياست هاي كلي اصل (44) قانون اساسي، امكان ارايه شكايات متقاضيان به بالاترين مقام دستگاه اجرايي يا استاندار و همچنين مركز ملي رقابت را لحاظ كرده است
Powered by Tetis PORTAL