J
I
K
A
B
شنبه 27 دي 1399 01:19:09


معرفي معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني

معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني

معرفي معاونت

نقش نظام اداري در ساختارهاي اقتصادي، سياسي و فرهنگي و تاثير آن در تحقق اهداف نظام هاي كلان جامعه به اندازه اي تعيين كننده است كه بدون پرداختن به نظام اداري منطقي و صحيح، دست يافتن به اهداف توسعه امكان ناپذير است. لذا برخورداري از يك نظام اداري منسجم، كارآمد، شفاف و پاسخگو همواره از دغدغه هاي دولتمردان هر جامعه اي بوده است. دستيابي به نظام اداري با مشخصات فوق از طريق توانمندسازي نظام اداري و كاهش نارضايتي هاي عمومي با تمركز بر مطالعات علمي، تدوين قوانين و مقررات لازم و انجام اصلاحات اداري همواره پيگيري شده است.

با تدوين و پيگيري اجراي برنامه هاي تحول اداري، بازنگري در قانون استخدام كشوري، تصويب و جاري سازي قانون مديريت خدمات كشوري و همچنين ابلاغ سياست هاي كلي نظام اداري، پياده سازي مباحث و اصول مديريت دولتي نوين در نظام اداري مورد تاكيد قرار گرفته است.

معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني سازمان با هدف تحول در نظام اداري، ارتقاء سطح سلامت و پاسخگويي و پويايي دستگاه هاي اجرايي استان و ايجاد بستر مناسب براي جذب، نگهداري و توسعه منابع انساني شكل گرفته است تا بتواند در راستاي تحقق اهداف عالي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و منويات مقام معظم رهبري و سياست ها و خط مشي هاي دولت محترم اقدام نموده و شاهد استاني آباد، توسعه يافته و پيشرفته باشيم. اين مهم از طريق بسترسازي اجراي نقشه راه اصلاح نظام اداري، ارائه مشاوره به دستگاه هاي اجرايي استان و نظارت بر اجراي قانون مديريت خدمات كشوري و برنامه هاي عملياتي اصلاح نظام اداري محقق مي گردد.


  

نمودار سازماني معاونت

Organization Chart
شرح وظايف

  1. بررسي و شناخت نارسايي‌ها و مشكلات دستگاه‌هاي اجرايي استان در زمينه توسعه‌ مديريت و سرمايه‌انساني .

  2. راهبري و نظارت بر اجراي برنامه ها و طرح هاي تحول اداري، توسعه فن آوري اطلاعات و دولت الكترونيك، نوسازي اداري و مصوبات شوراي عالي اداري در دستگاه‌هاي اجرايي.

  3. راهبري و نظارت بر اجراي برنامه هاي توسعه منابع انساني در دستگاه هاي اجرايي استان در حوزه هاي برنامه ريزي و جذب نيروي انساني، آموزش، توسعه و ارتقاء كيفي كاركنان و ارزيابي عملكرد آنان.

  4. اجراي برنامه هاي ارزيابي عملكرد مديريت در در دستگاه هاي اجرايي استان، تحليل عملكرد و ارائه پيشنهادهاي اصلاحي در زمينه مديريت و روش هاي انجام كار براساس نتايج ارزيابي و انتخاب دستگاه ها، مديران و كاركنان برتر.

  5. انجام وظايف دبيرخانه اي ستاد برنامه ريزي تحول اداري استان.

  6. نظارت بر اجراي تشكيلات مصوب دستگاه هاي اجرايي استان و بررسي و تاييد تغييرات و اصلاحات تشكيلاتي دستگاه هاي استاني در چارچوب اختيارات تفويض شده.

  7. انجام امور تفويض شده از سوي معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني مركز در زمينه مديريت و توسعه منابع انساني.

 

طرح ها و برنامه هاي در دست اقدام

  1. فعالسازي و تقويت شبكه راهبري تحول اداري استان.

  2. بهبود كيفيت جاري سازي فرايند ارزيابي عملكرد دستگاه هاي اجرايي استان.

  3. اجراي طرح نظرسنجي از مراجعان دستگاه هاي اجرايي استان در نيمه دوم سال 94.

  4. جمع بندي و تعيين تكليف نهايي جذب نيروهاي جديد و بررسي امكان استفاده از سهميه هاي باقيمانده.

  5. بررسي و تاييد آمار و اطلاعات دستگاه هاي اجرايي استان جهت صدور فرم6 موافقتنامه هزينه اي.

  • برنامه ريزي و هماهنگي برگزاري سمينارها با محوريت برنامه هاي مندرج در نقشه راه اصلاح نظام اداري ابلاغي رياست محترم جمهور و برنامه جامع تحول اداري

  1. انتشار نشريه سنجش موفقيت دستگاه هاي اجرايي در تحقق اهداف برنامه عملياتي ذيربط نقشه راه اصلاح نظام اداري.

  2. انتشار نشريه بررسي و تحليل وضعيت ساختاري و نيروي انساني نظام اداري استان.

  3. انتشار نشريه ميزان رضايتمندي مراجعان دستگاه هاي اجرايي استان.

     


Powered by Tetis PORTAL