معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني
معرفي معاونت
نقش نظام اداري در ساختارهاي اقتصادي، سياسي و فرهنگي و تاثير آن در تحقق اهداف نظام هاي كلان جامعه به اندازه اي تعيين كننده است كه بدون پرداختن به نظام اداري منطقي و صحيح، دست يافتن به اهداف توسعه امكان ناپذير است. لذا برخورداري از يك نظام اداري منسجم، كارآمد، شفاف و پاسخگو همواره از دغدغه هاي دولتمردان هر جامعه اي بوده است. دستيابي به نظام اداري با مشخصات فوق از طريق توانمندسازي نظام اداري و كاهش نارضايتي هاي عمومي با تمركز بر مطالعات علمي، تدوين قوانين و مقررات لازم و انجام اصلاحات اداري همواره پيگيري شده است.
با تدوين و پيگيري اجراي برنامه هاي تحول اداري، بازنگري در قانون استخدام كشوري، تصويب و جاري سازي قانون مديريت خدمات كشوري و همچنين ابلاغ سياست هاي كلي نظام اداري، پياده سازي مباحث و اصول مديريت دولتي نوين در نظام اداري مورد تاكيد قرار گرفته است.
معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني سازمان با هدف تحول در نظام اداري، ارتقاء سطح سلامت و پاسخگويي و پويايي دستگاه هاي اجرايي استان و ايجاد بستر مناسب براي جذب، نگهداري و توسعه منابع انساني شكل گرفته است تا بتواند در راستاي تحقق اهداف عالي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و منويات مقام معظم رهبري و سياست ها و خط مشي هاي دولت محترم اقدام نموده و شاهد استاني آباد، توسعه يافته و پيشرفته باشيم. اين مهم از طريق بسترسازي اجراي نقشه راه اصلاح نظام اداري، ارائه مشاوره به دستگاه هاي اجرايي استان و نظارت بر اجراي قانون مديريت خدمات كشوري و برنامه هاي عملياتي اصلاح نظام اداري محقق مي گردد.
نمودار سازماني معاونت

شرح وظايف
-
بررسي و شناخت نارساييها و مشكلات دستگاههاي اجرايي استان در زمينه توسعه مديريت و سرمايهانساني .
-
راهبري و نظارت بر اجراي برنامه ها و طرح هاي تحول اداري، توسعه فن آوري اطلاعات و دولت الكترونيك، نوسازي اداري و مصوبات شوراي عالي اداري در دستگاههاي اجرايي.
-
راهبري و نظارت بر اجراي برنامه هاي توسعه منابع انساني در دستگاه هاي اجرايي استان در حوزه هاي برنامه ريزي و جذب نيروي انساني، آموزش، توسعه و ارتقاء كيفي كاركنان و ارزيابي عملكرد آنان.
-
اجراي برنامه هاي ارزيابي عملكرد مديريت در در دستگاه هاي اجرايي استان، تحليل عملكرد و ارائه پيشنهادهاي اصلاحي در زمينه مديريت و روش هاي انجام كار براساس نتايج ارزيابي و انتخاب دستگاه ها، مديران و كاركنان برتر.
-
انجام وظايف دبيرخانه اي ستاد برنامه ريزي تحول اداري استان.
-
نظارت بر اجراي تشكيلات مصوب دستگاه هاي اجرايي استان و بررسي و تاييد تغييرات و اصلاحات تشكيلاتي دستگاه هاي استاني در چارچوب اختيارات تفويض شده.
-
انجام امور تفويض شده از سوي معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني مركز در زمينه مديريت و توسعه منابع انساني.
طرح ها و برنامه هاي در دست اقدام
-
فعالسازي و تقويت شبكه راهبري تحول اداري استان.
-
بهبود كيفيت جاري سازي فرايند ارزيابي عملكرد دستگاه هاي اجرايي استان.
-
اجراي طرح نظرسنجي از مراجعان دستگاه هاي اجرايي استان در نيمه دوم سال 94.
-
جمع بندي و تعيين تكليف نهايي جذب نيروهاي جديد و بررسي امكان استفاده از سهميه هاي باقيمانده.
-
بررسي و تاييد آمار و اطلاعات دستگاه هاي اجرايي استان جهت صدور فرم6 موافقتنامه هزينه اي.
-
انتشار نشريه سنجش موفقيت دستگاه هاي اجرايي در تحقق اهداف برنامه عملياتي ذيربط نقشه راه اصلاح نظام اداري.
-
انتشار نشريه بررسي و تحليل وضعيت ساختاري و نيروي انساني نظام اداري استان.
-
انتشار نشريه ميزان رضايتمندي مراجعان دستگاه هاي اجرايي استان.